REGULAMENT DE DESFĂȘURAREA TURNEULUI DE FOTBAL PE TEREN REDUS „Cupa Casa Bună”
Centrul National de Fotbal Buftea FRF
05 – 06 Octombrie 2024
1. Reguli generale ale turneului
Turneul de fotbal „Cupa Casa Bună Editia 6”, organizat de Casa Bună” se va desfășura după regulamentul general de fotbal pe teren redus.
2. Desfășurarea competiției, sistem de joc și dimensiunea terenului
Meciurile se vor desfășura în zilele de 05 – 06 Octombrie 2024 pe terenuri cu gazon sintetic ce sunt situate in cadrul Centrului National de Fotbal Buftea FRF și se vor susține în intervalul orar 09:00 – 16:00.
Fiecare echipă va disputa jocuri în cadrul grupelor și jocuri de clasament/eliminatorii, astfel fiind asigurate un total de minim 3 meciuri/zi pentru fiecare echipă participantă. Numărul echipelor care au confirmat participarea este de 24.
Punctajul jocurilor: Joc câștigat = 3 puncte; Joc terminat la egalitate = 1 punct; Joc pierdut = 0 puncte.
În caz de egalitate la puncte între 2 echipe după jocurile din faza grupelor, vor intra în vigoare următoarele criterii de departajare: rezultatul direct, golaverajul general, numărul mai mare de goluri marcate, tragere la sorti.
În caz de egalitate de puncte între mai multe echipe după jocurile din faza grupelor, vor intra în vigoare următoarele criterii de departajare:
- Rezultatul meciului direct;
- Golaverajul general din jocurile cu celelalte două echipe;
- Golaverajul general în toate jocurile din grupă;
- Numărul mai mare de goluri marcate în jocurile cu celelalte echipe;
- Tragere la sorti.
Faza eliminatorie
În cazul în care un joc din faza eliminatorie se încheie la egalitate, se vor executa câte 3 lovituri de departajare pentru fiecare echipă. Va fi desemnată câștigătoare echipa care a marcat mai multe goluri după terminarea celor 3 serii de lovituri de departajare.
În caz de egalitate după executarea celor 3 lovituri de departajare de fiecare echipă se va continua cu câte o lovitura de departajare de fiecare echipă până când nu v-a mai fi egalitate (o echipă va rata, iar cealaltă va înscrie, astfel putând fi desemnată câștigătoare).
Fiecare jucător aflat pe foaia de joc a echipei din care face parte, va putea executa lovituri de la 7 m, chiar dacă nu era în teren la fluierul de final al jocului cu condiția ca acesta/aceștia sa nu fi fost eliminat/i de arbitru pe durata desfășurării acestei competiții.
În timpul executării loviturilor de departajare, jucătorii aflați pe foaia de joc a fiecărei formații vor sta după linia de centru, in terenul celălalt fata de poarta la care se vor executa loviturile de la 7 metri iar ceilalți oficiali să stea în afara suprafeței de joc.
Sistem de joc, timpul de joc și dimensiunile terenului
Se va juca în sistem 5+1 (cinci jucători de câmp plus portarul), timpul de joc este de 2 reprize a 15 minute fiecare repriză.
Meciurile se vor disputa pe teren cu suprafața de joc „gazon artificial”.
3. Numărul de jucători și rezerve
Numărul de jucători înscriși pentru fiecare echipa este de maxim 15. Corpul tehnic va fi format din maxim 3 persoane. Rezervele pot fi introduse în teren în orice moment cu condiția ca jucătorul înlocuit sa fi părăsit suprafața de joc înainte.
Schimbările de jucători se efectuează numai pe la mijlocul terenului. Jucătorul de rezervă nu poate intra în teren înainte ca jucătorul pe care îl înlocuiește să fi părăsit terenul de joc. Schimbările vor fi nelimitate, tip handbal.
Echipele care au două echipe înscrise în competiție nu vor putea folosi decât jucătorii care au fost trecuți la începutul turneului pe tabelul nominal (foia de joc) aferent fiecărei echipe.
4. Echipamentul
Toate echipele vor purta tricouri in culoarea specifica sau veste de aceeași culoare.
5. Situații speciale
În cazul în care un joc deja început va fi suspendat din cauze de forță majoră sau din alte motive ce nu țin de organizatori, jocul se va da ca finalizat cu rezultatul din momentul întreruperii. În cazul în care jocul nu începuse acesta va fi reprogramat după cum vor dispune organizatorii.
Suprafața de joc fiind cu gazon artificial, jucătorilor le este interzis să folosească ghete cu crampoane metalice și sunt interzise intrările prin alunecare sau atacuri agresive, evidente, între jucători. Nu este obligatorie folosirea apărătorilor.
6. Lovitura de margine, Off Side, pasa la portar și aut-ul de poartă
Lovitura de margine se va executa cu piciorul, la fel ca in regulamentul de minifotbal.
Se joacă fără Off Side.
Este interzisă prinderea mingii în mână, de către portar, din pasă cu piciorul primită de la un coechipier ce a avut intenția de a pasa cu portarul. Aceasta se penalizează cu lovitură liberă indirectă de pe linia careului din zona cea mai apropiata de locul unde se afla portarul in momentul prinderii mingii.
În momentul în care mingea iese în spatele liniei de fund, în aer sau pe sol, fiind trimisă de către un jucător advers, se va executa out-ul de poartă prin repunerea mingii în joc doar de către portar, cu mână sau piciorul din interiorul careului.
7. Punctualitate
Echipele trebuie să fie pregătite de joc cu 15 minute înaintea startului partidei și să își efectueze încălzirea. În cazul în care la ora stabilită de începere a jocului oricare din echipe nu este prezentă pe teren, aceasta va dispune de o perioadă de 5 minute pentru a se alinia
la startul partidei în caz contrar urmând să piardă acel joc cu scorul de 0-3.
8. Sancțiuni-Norme disciplinare
Jucătorii pot fi sancționați de arbitru cu cartonaș galben sau roșu. Primirea cartonașului roșu sau a 2 cartonase galbene de același jucător într-un joc, determină automat eliminarea sa, cu suspendarea dreptului de joc pentru următoarea partidă. Echipa care a primit un cartonaș roșu va primi suplimentar o sancțiune de 2 minute în care va juca în inferioritate. După cele 2 minute de suspendare are dreptul să introducă în teren un jucător pentru a se ajunge la egalitate numerica pe teren (5+1).
Două cartonașe galbene acordate unui jucător în partide diferite determină suspendarea automată pentru următoarea partidă.
În vederea asigurării integrității fizice a jucătorilor, ținând cont de natura suprafeței de joc, orice intervenție în cursul căreia un jucător se aruncă la sol pentru a intra în posesia mingii (deposedare prin alunecare) este interzisă, fiind penalizată de arbitru astfel:
- cu lovitură liberă directă dacă prin alunecare se produce un fault sau există intenție evidentă de a produce un fault;
- cu lovitură liberă indirectă dacă alunecarea se produce cu intenția clară de a juca mingea și nu are ca urmare producerea unui fault.
Pentru întocmirea clasamentului se va ține cont doar de rezultatele menționate pe foile oficiale de joc care sunt verificate si cu rezultatele înregistrate de arbitrii.
Comportamentul echipelor: dacă o echipa demonstrează în timpul turneului o atitudine violentă (protestează la deciziile arbitrilor, durități asupra rivalilor, proteste la adresa organizatorilor, etc.) poate fi automat exclusă din turneu.
Reprezentanții echipelor vor fi direct responsabili de atitudinea și comportamentul propriilor jucători în relația cu arbitrii, colegii, adversarii, publicul, organizatorii și materialele ce aparțin bazei sportive (vestiare, bănci de rezerva, etc.). Organizatorii vor inspecta vestiarele împreuna cu reprezentanții echipelor implicate înainte și după fiecare joc. În cazul distrugerilor totale sau parțiale ale materialelor ce aparțin de baza sportivă (vestiare, bănci de rezerva, scaune din tribuna, etc.) reprezentantul, echipa și persoana care a provocat distrugerile sunt direct responsabili.
9. Arbitrii
Toate partidele competiției vor fi arbitrate de arbitrii desemnați de organizatori. Arbitrul va reprezenta autoritatea maximă pe terenul de joc și va avea puteri depline pentru a suspenda sau anula vreun joc în cazul în care va observa orice atitudine negativă din partea vreo unei echipe. Arbitrul/arbitrii desemnați sunt arbitri cu experiența vasta în arbitrarea meciurilor de fotbal pe teren redus.
10. Contestații
Fiind un turneu amical în scop caritabil, nu se fac contestații.
11. Comitetul competiției
Comitetul competiției este format din: organizator, arbitrul/arbitrii competiției și reprezentanții echipelor.
Comitetul turneului se va reuni la finalul fiecărei partide din competiție și va analiza toate incidentele din acea partida, daca este cazul. Toate deciziile Comitetului Competiției sunt definitive și toți participanții vor trebui să le accepte ca atare.
12. Programul jocurilor
Organizatorul își rezervă dreptul de a efectua schimbări în programul competiției, atât în alcătuirea grupelor cât și a orelor de disputare a jocurilor sau a terenurilor iar toate aceste schimbări vor fi comunicate în cel mai scurt timp reprezentanților echipelor implicate.
13. Mingi de joc
Toate jocurile competiției se vor desfășura cu balon de joc (minge) pus la dispoziție de organizatori.
Înapoi